Dat Negin Mirsalehi veel meer is dan een influencer, was al bekend. Bazaars coverster haalde eerder al een miljoeneninvestering op voor haar beautyimperium Gisou en debuteert nu als enige vrouw (!) in de Top 100 Jonge Selfmade Miljonairs. Met een vermogen van €21 miljoen pakt ze plaats 61 op de lijst.

Van influencer naar business-vrouw

In 2010 begon Mirsalehi met een eigen blog over mode en beauty. Vele vragen over haar volumineuze en lange lokken leidde ertoe dat ze haar familiehobby en -geheim met haar nieuwsgierige volgers deelde: bijenhoning is het antwoord op alle beautyproblemen. Zo wist Mirsalehi, omdat haar vader zijn eigen bijen hield en haar moeder, kapster van beroep, de ideale haarverzorgingsformule ontwikkelde met honing van manlief. Lang verhaal kort: Gisou werd geboren en het eerste product dat Mirsalehi lanceerde was de zelfgemaakte Honey Infused Hair Oil.

Het assortiment is inmiddels behoorlijk uitgebreid van een haarolie naar shampoos, haarparfum, olie voor de lippen, lichaamsolie, gezichtsolie en nog veel meer om u mee te verzorgen. Niet alleen het assortiment is uitgebreid, ook het bedrijf achter Gisou. Bij NM Beauty Industries B.V. staan zo'n vijftig werknemers op de loonlijst en stapten in twee rondes verschillende investeerders in.

NM Beauty groeit gestaag

In 2020 werd 20% van de aandelen verkocht in een succesvolle Series A ronde, waarmee de totale waardering al uitkwam op €28,5 miljoen. Afgelopen jaar werd nog een ronde bij investeerders gedaan, maar Mirsalehi en Stibbe zijn nog altijd meerderheidsaandeelhouders van NM Beauty. Hoewel het stel gaat trouwen, werd de holding opgesplitst en staat 60% op naam van Mirsalehi. Inmiddels liggen haar Gisou-producten over de hele wereld, waaronder in Sephora. Wil je de hele lijst bekijken? Die vind je in de nieuwste Quote.

Van: Quote NL